Uživatel nepřihlášen
No idea
RSS kanál blogu
Píše: Ylbirda - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Na rozloučenou

Středa 11.10.2017 22:20 - Autor: Ylbirda
To se mi líbí

Na rozloučenou Většina mých čtenářů/přátel již o této novince asi ví, ale chci se rozloučit.


Začala jsem na Zingu v lednu letošního roku, byla to úplná náhoda, Ondra mě našel na steamu, začali jsme si psát no a pak jsem už psala pro Zing recenze na indie hry. Ze začátku jsem se necítila úplně dobře, nevěděla, kde hry hledat, které si brát, jak odlišit zrno od plev (s tím mám stále problémy). Postupem času jsem si zvykla a hned druhá recenze, kterou jsem sepsala mi otevřela další dveře – CzechLP mě chtěl na pozici externí recenzentky. Tam jsem zdaleka tak dlouho nevydržela, časový rozvrh, kdo kdy smí a nesmí hrát plus podivné bodování mě nijak neoslovily. Z původního plánu vydržet tam teda aspoň půl roku byly nakonec jenom tři měsíce. Ale o to víc času jsem měla na Zing.

Detention - hororová adventura z Tchajwanu

Jak šel čas, začala jsem více vnímat komunitu, chod webu i různé nešvary. Od pozdního vydávání „méně zajímavých článků“ až po špatnou úroveň jazyka. To je něco na čem poněkud lpím, roky si píšu deník, píšu blog, ráda čtu, snažím se, aby byl můj písemný projev dobrý (protože umím lépe psát, než mluvit). Nabízela jsem tedy, že mohu články na zingu korigovat před tím, než budou zveřejněny, samozřejmě za nějakou drobnou odměnu, protože toho na zingu vyjde přece jenom hodně a v té době jsem už tak psala recenze zadarmo, tak proč dělat zadarmo ještě korektury. Odměnou mi měly být slevy na xzone, což jsem odmítla a tím byla celá záležitost vyřešena, protože žádné další jednání o potenciální odměně neproběhlo.

Blackwood Crossing - o ztrátě a smíření

Korektury jsem samozřejmě dělala po celé své působení na Zingu, ale především Ondrovi a občas Ježkovi. Ale to je totiž něco jiného, Ondra je člověk, se kterým jsme si výborně sedli, píšeme si prakticky každý den, je to kamarád. A navíc, on čte a opravuje všechny moje texty.

No a pak začal donate. Neslavná záležitost, moc se to nedařilo, což je samozřejmě škoda, zároveň jaksi pochopitelné. Již po prvním měsíci jsem se obracela na Michala s tím, že se mi jeho formulace v textech nelíbí, že jeho „zveřejňujeme recenze o indie, které jiné weby trestuhodně přehlížejí“ zrovna nekoresponduje s tím, že od odeslání indie recenze až po její zveřejnění můžou uběhnout třeba tři týdny, protože zajímavější hry mají přednost (což je něco, co stále nechápu – jaký je rozdíl v tom, jestli velká hra vyjde v pondělí a malá ve čtvrtek, nebo naopak).

Syberia 3 - zklamání roku?

Situace se každopádně nezlepšovala a po různých podvratných akcích, jež neměly valného úspěchu jsem se rozhodla pro poněkud guerillový postup. Bylo mi několikrát vytýkáno, že jakožto redaktorka bych se neměla vyjadřovat o redakci a jejích členech negativně. Takže, co jsem udělala? Co mi bylo na dosah ruky? Falešný profil. Se svým osobním životem se příliš nesvěřuji, takže asi málokdo ví, že mám přítele Tima, jenž je o pár let starší než já (ročník 1989). S trochou drzosti jsem dokonce použila jako profilovku fotku nás dvou s maskami, čili takové polomaskování. Pár písmen, pár čísel, v rámci anonymity ještě jiná VPN a jsem připravená na útok.

The Lions Song - bitový feel good

Články o donate, špatně sepsané recenze, místy útočně, místy konstruktivně. To účtu vysloužilo pověst trolla a hrubé zacházení. Vrcholu situace dosáhla dnes. V úterý zveřejněné preview bylo okomentováno v tom stylu, že má autor špatný písemný projev a že mu rád pomůžu, protože od šéfredaktora se pomoci nedočká, jelikož ten má sám co dohánět. Jistě, do šéfredaktora nebylo třeba šťouchat, ale zpráva byla určena autorovi a pomoc jsem myslela vážně. Jaké tedy bylo moje překvapení, když jsem se dnes ráno vzbudila a komentář byl pryč? Poněkud mě to vytočilo, napsala jsem další komentář a pro jistotu udělala screenshot. Komentář byl opět pryč, ale čekala na mě aspoň soukromá zpráva, totiž, že jsem kritická vůči Zingu, takže se moje komentáře budou mazat. Už se ve mně vařila krev, takže jsem sepsala blogový článek. Ten byl tedy také smazán, s tím, že když jsem tak milá/ý ve zprávách, proč s tím jdu na veřejnost.

The Room - adventura z mobilu na desktop

Ve výsledku jsem tedy poslala (velmi hrubě - tím myslím, že jsem opravila jen ty nejvýraznější chyby) opravený text a dozvěděla se, že mé komentáře byly smazány, protože útočily na šéfa, a protože jsem dělal/a randál a mohlo by to přilákat víc lidí. Což ovšem byl účel, protože když se všechno bude tutlat, tak se nic nezmění.

Proč tohle tady sepisuju a jdu s kůží na trh?

Viděla jsem dneska večer video Tondy Blaníka.

https://www.facebook.com/kancelarblanik/videos/2014519015482933/?hc_ref=ARST6LctdCuA0g8kyrVuP4Rb8jgYb81JIE1SV5hRtcSU2W4xErEb9WMxBZLxl1tzh-0

Svým blaníkovským stylem vysvětluje, že si myslí, že prezidentem může být každý, a že máme tendenci na tento post volit neotesance, hulváty a bezcharakterní prasata.

A já si říkám, sakra, herec může urážet prezidenta, říkat o něm, že je bezcharakterní prase a nikomu to nevadí. Ale běda, když někdo napíše, že Michal nemá vytříbený styl, to se hned musí zavádět cenzura.

Takže vám to tady takto předkládám. Budu mít trošku problémů? Možná ano. Budu mít klid v duši? Za pár dní jistě budu. Změní se něco? Bohužel asi ne. Přečtete si tenhle příspěvek? To se uvidí.

Do budoucna, ačkoli již oficiálně se Zingem nespolupracuji, vás ještě čeká rozhovor s tvůrci Rusty Lake (vyjde zítra) a recenze na hry Ken Follett's Pillars of Earth a Beat the Game.

Ještě nevím, zda se budu do budoucna na Zingu vyskytovat, kdo chce se mnou nadále udržovat kontakt, může si mě najít na facebooku nebo na steamu. Uvidíme, kdy se mi vrátí chuť na hraní, momentálně jsem spíše přešla na pasivní koukání na videa a k hraní se ne a ne donutit. Takže pauzu asi opravdu potřebuju, přece jenom, začínám sepisovat diplomku a tak bych měla mít na starosti jiné věci.

Samozřejmě mě mrzí, že se věci takto vyvinuly, měla jsem v plánu zveřejnit další články na blogu, polemiku o číselném hodnocení her i recenzi na hororovou adventuru Year Walk z roku 2014. No, uvidíme, asi k tomu už nedojde.

 

Mějte se krásně a pište básně a díky všem čtenářům za věrnost a interakci!

 

Terka

Tisk
Hodnocení:
( 9.1 / 8 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Na rozloučenou
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Playman   1x   „Cenzor je dřevo tužky, jež prorostlo do člověka, nebo člověk, který se proměnil v tužku, je to krokodýl, číhající na břehu ideového proudu a ukusující hlavu literátům, kteří v něm plavou... Cenzura je mladší ze dvou ohavných sester - starší se jmenuje Inkvizice. “

Smazat takový názor, který ničím neporušuje dobré mravy ani zákony této republiky a smazat ho jen proto, že s ním nesouhlasím a mažu ho jen proto, že můžu, není dobré ani mravní. (Jak už tu padlo: "pak takovýto člověk v mých očích selhal lidsky") .

Na druhou stranu, řídit tento kolos tak, aby měl úroveň není lehké. Již mnoho dobrých lidí prostě odešlo na jiné weby či prostě svoje životy směřovali někam jinam pryč od her. Ylbirdo, mnoho štěstí, patří ti určitě dík za tu práci, kterou jsi tomuto webu věnovala. Kritické názory nás posouvají dále. Já osobně jsem tu taky nějáký ten pátek. A nehodnotil bych přímo Michala, jen bych řekl, že hranice mezi diskuzí a hádkou je velmi tenká. Když se smaže pouhý názor někoho, tak to má přímo opačný efekt. Celý web prostě zavrhne, což je škoda. Jak už jsem psal v komentáři pod jistou novinkou "Motor zvaný Miky je sice rychlý a šikovný ale někdy má prostě krátkozraké vidění". Jak píšeš johnny_jay, žádnou chuť do nikoho kopat nemám. Jen se snažím o konstruktivní kritiku. Tedy o věc, která je důležitá. Pokud mi na něčem záleží, nenechám aby se to samo postupně zkazilo. To je celé.
Playmanplayman62
    16.10.2017 20:54
Playman

„Cenzor je dřevo tužky, jež prorostlo do člověka, nebo člověk, který se proměnil v tužku, je to krokodýl, číhající na břehu ideového proudu a ukusující hlavu literátům, kteří v něm plavou... Cenzura je mladší ze dvou ohavných sester - starší se jmenuje Inkvizice. “

Smazat takový názor, který ničím neporušuje dobré mravy ani zákony této republiky a smazat ho jen proto, že s ním nesouhlasím a mažu ho jen proto, že můžu, není dobré ani mravní. (Jak už tu padlo: "pak takovýto člověk v mých očích selhal lidsky") .

Na druhou stranu, řídit tento kolos tak, aby měl úroveň není lehké. Již mnoho dobrých lidí prostě odešlo na jiné weby či prostě svoje životy směřovali někam jinam pryč od her. Ylbirdo, mnoho štěstí, patří ti určitě dík za tu práci, kterou jsi tomuto webu věnovala. Kritické názory nás posouvají dále. Já osobně jsem tu taky nějáký ten pátek. A nehodnotil bych přímo Michala, jen bych řekl, že hranice mezi diskuzí a hádkou je velmi tenká. Když se smaže pouhý názor někoho, tak to má přímo opačný efekt. Celý web prostě zavrhne, což je škoda. Jak už jsem psal v komentáři pod jistou novinkou "Motor zvaný Miky je sice rychlý a šikovný ale někdy má prostě krátkozraké vidění". Jak píšeš johnny_jay, žádnou chuť do nikoho kopat nemám. Jen se snažím o konstruktivní kritiku. Tedy o věc, která je důležitá. Pokud mi na něčem záleží, nenechám aby se to samo postupně zkazilo. To je celé.

Riley člen redakce    Ono by v podstatě stačilo doporučuji/nedoporučuji/na vážkách, přičemž to poslední by se dávalo v určitých případech. Jednalo by se o hry, které by měli hodně chyb nebo rozporcovaného obsahu a lidé by o nich měli přemýšlet až po nějaké době. Šlo by třeba Mass Effect: Andromeda, kdy by si měl hráč počkat až na opravení nedostatků skrze patche. Popřípadě titul, který by se vyplátil si pořídit až poté, co vyjdou všechny DLC a bude k dostání až ve speciální edici. Nebo druhá strana mince a to případ, kdy by měli hráči investovat do hry co nejdříve. Jednalo by se o tituly, kterým se předpovídá krátká životnost (online samozřejmě) a hrozí, že v následujících měsících by nebylo s kým hrát. To se týkalo hlavně prvního Titanfall. Tohle hodnocení by se následně doplnilo vysvětlujícím textem proč a jak.Rileyriley22147    16.10.2017 20:53 Riley

@ odpověď na komentář od killjezor:Ono by v podstatě stačilo doporučuji/nedoporučuji/na vážkách, přičemž to poslední by se dávalo v určitých případech. Jednalo by se o hry, které by měli hodně chyb nebo rozporcovaného obsahu a lidé by o nich měli přemýšlet až po nějaké době. Šlo by třeba Mass Effect: Andromeda, kdy by si měl hráč počkat až na opravení nedostatků skrze patche. Popřípadě titul, který by se vyplátil si pořídit až poté, co vyjdou všechny DLC a bude k dostání až ve speciální edici. Nebo druhá strana mince a to případ, kdy by měli hráči investovat do hry co nejdříve. Jednalo by se o tituly, kterým se předpovídá krátká životnost (online samozřejmě) a hrozí, že v následujících měsících by nebylo s kým hrát. To se týkalo hlavně prvního Titanfall. Tohle hodnocení by se následně doplnilo vysvětlujícím textem proč a jak.

killjezor napsal:Mi se líbilo hodnocení Yes/No. Dával to myslím rockpapershotgun. com. kdo chtěl vědět víc, musel si přečíst text.

killjezor člen redakce    Mi se líbilo hodnocení Yes/No. Dával to myslím rockpapershotgun. com. kdo chtěl vědět víc, musel si přečíst text.killjezorkilljezor26380    16.10.2017 20:35 killjezor

@ odpověď na komentář od Bruce Wayne:Mi se líbilo hodnocení Yes/No. Dával to myslím rockpapershotgun. com. kdo chtěl vědět víc, musel si přečíst text.

Bruce Wayne napsal:Vždycky to jde nějak vymyslet... Není problém ve stupnicích... Je problém v lidech... Jou recenzenti, kteří dokáží využít plný rozsah stovkové stupnice (ne jenom prsknout náhodné číslo) a jsou recenzenti, kteří nedokáží pracovat ani s tou desetibodovou stupnicí... Pak je problém v lidech, kteří vidí průměr u sedmi z deseti...
Doporučuji nebo Nedoporučuji by bohatě stačilo protože existuje ještě verdikt, ve kterém by se dalo vepsat to co jsi již napsal a jaká sorta lidí si v tom najde zalíbení.

johnny_jay   5x   Takový ten nepravidelný příspěvek, ve kterém mají najednou všichni strašnou chuť si kopnout do Zingu. Býval bych se rozepsal, ale jednak mám naštěstí lepší věci na dělání a druhak by mi skrze mou upřímnost a absolutní nekorektnost vynesl zasloužený BAN a spoustu rozhořčených reakcí. Takže jen řeknu, že když už mám na něco plivat, tak by bylo fajn, abych já sám nebyl idiot (například jako teď Ben Affleck) . Zing má možná nějaké mezery, jenže když to porovnám s ostatními weby, které tady jsou, tak je to jak nebe a dudy :)johnny_jayjohnny_jay30163    14.10.2017 16:04 johnny_jay

Takový ten nepravidelný příspěvek, ve kterém mají najednou všichni strašnou chuť si kopnout do Zingu. Býval bych se rozepsal, ale jednak mám naštěstí lepší věci na dělání a druhak by mi skrze mou upřímnost a absolutní nekorektnost vynesl zasloužený BAN a spoustu rozhořčených reakcí. Takže jen řeknu, že když už mám na něco plivat, tak by bylo fajn, abych já sám nebyl idiot (například jako teď Ben Affleck) . Zing má možná nějaké mezery, jenže když to porovnám s ostatními weby, které tady jsou, tak je to jak nebe a dudy :)

FireWolf   2x   Jo, přesně tak, ono to je hlavně v lidech. Dost často navíc výsledná známka neodpovídá textu recenze, což mnohdy bije do očí. Možná by bylo nejlepší se na to vykašlat a zrušit číselné hodnocení úplně. Někteří lidé jen mrknou na známku, jiní si přečtou jen klady a zápory. V dnešní době je hodně lidí líných číst si delší texty (a slovem delší myslím už od pár vět nahoru) , takže i tady je zakopaný pes. Variant je fakt hodně, já se třeba na Steamu setkal i s recenzentem, který nedává hře číselné hodnocení, ale volí jednu z položek ohledně vhodné doby k nákupu hry. Tzn. že buď se vyplatí koupit za plnou cenu nebo se vyplatí koupit se slevou, s velkou slevou a nebo vůbec ne.

Taky, jak tu dole někdo podotkl, by měl dělat recenze člověk, který má s daným žánrem zkušenosti. Já sám jsem v minulosti musel napsat recenzi na pár her, u kterých mi ten žánr nevyhovoval, případně jsem byl nováčkem a pokud nemá člověk s čím srovnávat, tak je to bída. Samozřejmě se to nesmí dostat ale do extrému, kdy jednu sérii recenzuje jen jeden člověk. Chtělo by to udělat něco, co je tuším i občas tady - že se na jednu hru podívá více lidí a každý napíše svůj názor. Ale tohle je debata fakt na dlouho.

Poznámka na konec: pamatujete, jak na Zingu byl s velkou slávou představen ještě dodatečný systém slovního ohodnocení, o kterém od té doby nebyla ani jediná zmínka? :D
FireWolffirewolf28784
    14.10.2017 13:19
FireWolf

@ odpověď na komentář od Bruce Wayne:Jo, přesně tak, ono to je hlavně v lidech. Dost často navíc výsledná známka neodpovídá textu recenze, což mnohdy bije do očí. Možná by bylo nejlepší se na to vykašlat a zrušit číselné hodnocení úplně. Někteří lidé jen mrknou na známku, jiní si přečtou jen klady a zápory. V dnešní době je hodně lidí líných číst si delší texty (a slovem delší myslím už od pár vět nahoru) , takže i tady je zakopaný pes. Variant je fakt hodně, já se třeba na Steamu setkal i s recenzentem, který nedává hře číselné hodnocení, ale volí jednu z položek ohledně vhodné doby k nákupu hry. Tzn. že buď se vyplatí koupit za plnou cenu nebo se vyplatí koupit se slevou, s velkou slevou a nebo vůbec ne.

Taky, jak tu dole někdo podotkl, by měl dělat recenze člověk, který má s daným žánrem zkušenosti. Já sám jsem v minulosti musel napsat recenzi na pár her, u kterých mi ten žánr nevyhovoval, případně jsem byl nováčkem a pokud nemá člověk s čím srovnávat, tak je to bída. Samozřejmě se to nesmí dostat ale do extrému, kdy jednu sérii recenzuje jen jeden člověk. Chtělo by to udělat něco, co je tuším i občas tady - že se na jednu hru podívá více lidí a každý napíše svůj názor. Ale tohle je debata fakt na dlouho.

Poznámka na konec: pamatujete, jak na Zingu byl s velkou slávou představen ještě dodatečný systém slovního ohodnocení, o kterém od té doby nebyla ani jediná zmínka? :D

Bruce Wayne napsal:Vždycky to jde nějak vymyslet... Není problém ve stupnicích... Je problém v lidech... Jou recenzenti, kteří dokáží využít plný rozsah stovkové stupnice (ne jenom prsknout náhodné číslo) a jsou recenzenti, kteří nedokáží pracovat ani s tou desetibodovou stupnicí... Pak je problém v lidech, kteří vidí průměr u sedmi z deseti...
Doporučuji nebo Nedoporučuji by bohatě stačilo protože existuje ještě verdikt, ve kterém by se dalo vepsat to co jsi již napsal a jaká sorta lidí si v tom najde zalíbení.

KamilZ   1x   Ke stovkové stupnici - docela by mě zajímalo, jak by recenzent hájil, že dal hře 73/100 a ne 74/100 (nebo 72/100) , kde je ten rozdíl. Chtěl bych pak vidět velmi podrobný rozklad po jednotlivých částech toho čísla, jak k němu došel, proč zrovna 73 a ne 74. To z textu recenze nevyplyne.

Nevěřím, že někdo dokáže využít a zdůvodnit více jak 10 stupňů a i to je podle mě nesmysl. Takže většina stovkových stupnic je stejně jen po krocích po 10 (neberu samozřejmě v potaz následné průměrování více výsledků) .
KamilZkamilz54152
    14.10.2017 13:15
KamilZ

@ odpověď na komentář od Bruce Wayne:Ke stovkové stupnici - docela by mě zajímalo, jak by recenzent hájil, že dal hře 73/100 a ne 74/100 (nebo 72/100) , kde je ten rozdíl. Chtěl bych pak vidět velmi podrobný rozklad po jednotlivých částech toho čísla, jak k němu došel, proč zrovna 73 a ne 74. To z textu recenze nevyplyne.

Nevěřím, že někdo dokáže využít a zdůvodnit více jak 10 stupňů a i to je podle mě nesmysl. Takže většina stovkových stupnic je stejně jen po krocích po 10 (neberu samozřejmě v potaz následné průměrování více výsledků) .

Bruce Wayne napsal:Vždycky to jde nějak vymyslet... Není problém ve stupnicích... Je problém v lidech... Jou recenzenti, kteří dokáží využít plný rozsah stovkové stupnice (ne jenom prsknout náhodné číslo) a jsou recenzenti, kteří nedokáží pracovat ani s tou desetibodovou stupnicí... Pak je problém v lidech, kteří vidí průměr u sedmi z deseti...
Doporučuji nebo Nedoporučuji by bohatě stačilo protože existuje ještě verdikt, ve kterém by se dalo vepsat to co jsi již napsal a jaká sorta lidí si v tom najde zalíbení.

Bruce Wayne   2x   Vždycky to jde nějak vymyslet... Není problém ve stupnicích... Je problém v lidech... Jou recenzenti, kteří dokáží využít plný rozsah stovkové stupnice (ne jenom prsknout náhodné číslo) a jsou recenzenti, kteří nedokáží pracovat ani s tou desetibodovou stupnicí... Pak je problém v lidech, kteří vidí průměr u sedmi z deseti...
Doporučuji nebo Nedoporučuji by bohatě stačilo protože existuje ještě verdikt, ve kterém by se dalo vepsat to co jsi již napsal a jaká sorta lidí si v tom najde zalíbení.
Bruce Waynebruce-wayne24219
    14.10.2017 12:13
Bruce Wayne

@ odpověď na komentář od FireWolf:Vždycky to jde nějak vymyslet... Není problém ve stupnicích... Je problém v lidech... Jou recenzenti, kteří dokáží využít plný rozsah stovkové stupnice (ne jenom prsknout náhodné číslo) a jsou recenzenti, kteří nedokáží pracovat ani s tou desetibodovou stupnicí... Pak je problém v lidech, kteří vidí průměr u sedmi z deseti...
Doporučuji nebo Nedoporučuji by bohatě stačilo protože existuje ještě verdikt, ve kterém by se dalo vepsat to co jsi již napsal a jaká sorta lidí si v tom najde zalíbení.

FireWolf napsal:Já myslím, že doporučuji nebo nedoporučuji by u recenzí moc nesedělo. Stačí se podívat na Steam, kde je víceméně takový systém a jsou s ním dost často problémy. U některých her je prostě těžké vybrat, zda ji doporučíte nebo ne, jelikož má třeba jednu chybu a záleží na každém, zda je pro něj tak moc důležitá. Desítková stupnice je moc rozsáhlá, takže stupnice o pěti bodech by plně stačila.

1 - špatná hra, jejíž hraní se nedoporučuje
2 - hra má hromadu chyb, ale taky pár dobrých vlastností (když už, tak doporučena koupě ve velké slevě)
3 - průměrná hra, nic nového, ale dá se to hrát
4 - lehce nadprůměrná hra, která má jisté klady, ale stále trpí určitými neduhy
5 - kvalitní hra, u níž se vyplatí koupě i za plnou cenu a která je téměř bez chyb (žádná hra samozřejmě není zcela bezchybná)

Jenže pak je to opět o recenzentovi, kolik té hře dá. A zde právě vidím větší problém, než u oné stupnice. Je prostě nutné dbát na to, aby se fakt brala v potaz celá škála a ne, že je hra průměrná, ale protože je to AAA titul a dostali jsme ji zdarma, tak jí pláceneme sedmičku. Taky bych uvítal, kdyby recenzenti brali v potaz cenu toho titulu. Já když si koupím hru za 60 euro, tak se ta cena promítne do výsledného hodnocení. U většiny recenzí nejen na Zingu to ale tak není, protože ji dostali zdarma. Jinou kvalitu prostě očekávám od hry za dvacet a za šedesát euro.

FireWolf   3x   Já myslím, že doporučuji nebo nedoporučuji by u recenzí moc nesedělo. Stačí se podívat na Steam, kde je víceméně takový systém a jsou s ním dost často problémy. U některých her je prostě těžké vybrat, zda ji doporučíte nebo ne, jelikož má třeba jednu chybu a záleží na každém, zda je pro něj tak moc důležitá. Desítková stupnice je moc rozsáhlá, takže stupnice o pěti bodech by plně stačila.

1 - špatná hra, jejíž hraní se nedoporučuje
2 - hra má hromadu chyb, ale taky pár dobrých vlastností (když už, tak doporučena koupě ve velké slevě)
3 - průměrná hra, nic nového, ale dá se to hrát
4 - lehce nadprůměrná hra, která má jisté klady, ale stále trpí určitými neduhy
5 - kvalitní hra, u níž se vyplatí koupě i za plnou cenu a která je téměř bez chyb (žádná hra samozřejmě není zcela bezchybná)

Jenže pak je to opět o recenzentovi, kolik té hře dá. A zde právě vidím větší problém, než u oné stupnice. Je prostě nutné dbát na to, aby se fakt brala v potaz celá škála a ne, že je hra průměrná, ale protože je to AAA titul a dostali jsme ji zdarma, tak jí pláceneme sedmičku. Taky bych uvítal, kdyby recenzenti brali v potaz cenu toho titulu. Já když si koupím hru za 60 euro, tak se ta cena promítne do výsledného hodnocení. U většiny recenzí nejen na Zingu to ale tak není, protože ji dostali zdarma. Jinou kvalitu prostě očekávám od hry za dvacet a za šedesát euro.
FireWolffirewolf28784
    14.10.2017 11:54
FireWolf

Já myslím, že doporučuji nebo nedoporučuji by u recenzí moc nesedělo. Stačí se podívat na Steam, kde je víceméně takový systém a jsou s ním dost často problémy. U některých her je prostě těžké vybrat, zda ji doporučíte nebo ne, jelikož má třeba jednu chybu a záleží na každém, zda je pro něj tak moc důležitá. Desítková stupnice je moc rozsáhlá, takže stupnice o pěti bodech by plně stačila.

1 - špatná hra, jejíž hraní se nedoporučuje
2 - hra má hromadu chyb, ale taky pár dobrých vlastností (když už, tak doporučena koupě ve velké slevě)
3 - průměrná hra, nic nového, ale dá se to hrát
4 - lehce nadprůměrná hra, která má jisté klady, ale stále trpí určitými neduhy
5 - kvalitní hra, u níž se vyplatí koupě i za plnou cenu a která je téměř bez chyb (žádná hra samozřejmě není zcela bezchybná)

Jenže pak je to opět o recenzentovi, kolik té hře dá. A zde právě vidím větší problém, než u oné stupnice. Je prostě nutné dbát na to, aby se fakt brala v potaz celá škála a ne, že je hra průměrná, ale protože je to AAA titul a dostali jsme ji zdarma, tak jí pláceneme sedmičku. Taky bych uvítal, kdyby recenzenti brali v potaz cenu toho titulu. Já když si koupím hru za 60 euro, tak se ta cena promítne do výsledného hodnocení. U většiny recenzí nejen na Zingu to ale tak není, protože ji dostali zdarma. Jinou kvalitu prostě očekávám od hry za dvacet a za šedesát euro.

Bruce Wayne   2x   @Mythix, Ylbirda: Číselné hodnocení by se mělo odrážet z toho co píšu v článku. Když hru neustále chválím tak není důvod dávat nízkou známku a naopak. Je jedno jak rozsáhlí máme bodový systém - ať dám jakýkoliv číslo tak furt je tu článek kde vysvětluji proč jsem tomu udělil takové hodnocení a tohle taky právě není schopná jistá sorta lidí pochopit - ano přesně taková co nečtou článek a rovnou scrollnou na hodnocení a pak v komentech nadávají i autora...

Podle mne by se to dalo vyřešit dvěma způsoby - první: Srazit bodovou stupnici a hodnotit pomocí "NEDOPORUČUJI x DOPRUČUJI" - možná mezi to vecpat ještě "PRŮMĚR".
-druhý: Nechat současnou stupnici a zapojit do hodnocení redakci nebo čtenáře... Vybrat z jisté sorty spolehlivých a slušných lidí a jejich z hodnocení jejich hodnocení udělat průměr výsledné známky - jako ve škole.

@zimmerhead: Právo na názor vám nikdo nebere... Pokud se hra nelíbí tak se k ní vyjádřím proč se mi nelíbí a konec... Ne, že napíšu dvacet komentářů lidem, kterým se hra líbí, že je hra sračka... Pokud nechceš diskutovat a držíš se toho jediného, že hra je sračka - ztrácí komentář jakoukoliv hodnotu. Když se ti to nelíbí - fajn - některým lidem se to líbí - takže se vyjádřete jednou a solidně.

@Tessy94: Přesně... Je pár lidí tady dokázalo udržovat nějakou úroveň... Blogové sekce a debata pod články bylo to hlavní proč jsem si na zingu vytvořil účet... V jistých dobách to ještě ale šlo - lidé se normálně bavili - sám jsem se účastnil obrovských diskuzí třeba k novému hernímu Batmanovi... Teď je to všechno jak jsem psal výš a to na úroveň jednoho nejmenovaného Satyra (pamatuješ? :-D ) aneb já jsem Pán, já jedinej mám pravdu a tu budu dokola a dokola omílat a pak se chovat jako mistr světa když náhodou někdo se mnou v jistých bodech souhlasí...
A asi ještě hodně dlouho bude... Je tu dost živé :-D
Bruce Waynebruce-wayne24219
    14.10.2017 10:59
Bruce Wayne

@Mythix, Ylbirda: Číselné hodnocení by se mělo odrážet z toho co píšu v článku. Když hru neustále chválím tak není důvod dávat nízkou známku a naopak. Je jedno jak rozsáhlí máme bodový systém - ať dám jakýkoliv číslo tak furt je tu článek kde vysvětluji proč jsem tomu udělil takové hodnocení a tohle taky právě není schopná jistá sorta lidí pochopit - ano přesně taková co nečtou článek a rovnou scrollnou na hodnocení a pak v komentech nadávají i autora...

Podle mne by se to dalo vyřešit dvěma způsoby - první: Srazit bodovou stupnici a hodnotit pomocí "NEDOPORUČUJI x DOPRUČUJI" - možná mezi to vecpat ještě "PRŮMĚR".
-druhý: Nechat současnou stupnici a zapojit do hodnocení redakci nebo čtenáře... Vybrat z jisté sorty spolehlivých a slušných lidí a jejich z hodnocení jejich hodnocení udělat průměr výsledné známky - jako ve škole.

@zimmerhead: Právo na názor vám nikdo nebere... Pokud se hra nelíbí tak se k ní vyjádřím proč se mi nelíbí a konec... Ne, že napíšu dvacet komentářů lidem, kterým se hra líbí, že je hra sračka... Pokud nechceš diskutovat a držíš se toho jediného, že hra je sračka - ztrácí komentář jakoukoliv hodnotu. Když se ti to nelíbí - fajn - některým lidem se to líbí - takže se vyjádřete jednou a solidně.

@Tessy94: Přesně... Je pár lidí tady dokázalo udržovat nějakou úroveň... Blogové sekce a debata pod články bylo to hlavní proč jsem si na zingu vytvořil účet... V jistých dobách to ještě ale šlo - lidé se normálně bavili - sám jsem se účastnil obrovských diskuzí třeba k novému hernímu Batmanovi... Teď je to všechno jak jsem psal výš a to na úroveň jednoho nejmenovaného Satyra (pamatuješ? :-D ) aneb já jsem Pán, já jedinej mám pravdu a tu budu dokola a dokola omílat a pak se chovat jako mistr světa když náhodou někdo se mnou v jistých bodech souhlasí...
A asi ještě hodně dlouho bude... Je tu dost živé :-D

KamilZ (Pro hodnocení musíte být přihlášen  @Ylbirda @Mythix Číslo o hře vypovídá asi tolik, co číslo velikosti bot o jejich vlastnostech. Na jeho základě také nejde poznat, jak se v nich skutečně bude chodit. Navíc to funguje stejně i ve smyslu, že čísla velikosti bot nejsou souměřitelná od různých výrobců bot (u hrách redakcí/recenzentů) .

V tomhle měl odvahu snad jen Eurogamer (který nesnáším, resp. se u něj velmi bavím) a čísla zrušil.

Na druhou stranu, je zábava sledovat, jak se někteří jedinci do krve hádají, zda měla hra dostat 5/10 nebo 6/10, případně který hodnotící rozsah (1-5, 0-7, 1-10, procenta, ...) je lepší. To je vždy legrace.
KamilZkamilz54152
    13.10.2017 14:29
KamilZ

@ odpověď na komentář od Ylbirda:@Ylbirda @Mythix Číslo o hře vypovídá asi tolik, co číslo velikosti bot o jejich vlastnostech. Na jeho základě také nejde poznat, jak se v nich skutečně bude chodit. Navíc to funguje stejně i ve smyslu, že čísla velikosti bot nejsou souměřitelná od různých výrobců bot (u hrách redakcí/recenzentů) .

V tomhle měl odvahu snad jen Eurogamer (který nesnáším, resp. se u něj velmi bavím) a čísla zrušil.

Na druhou stranu, je zábava sledovat, jak se někteří jedinci do krve hádají, zda měla hra dostat 5/10 nebo 6/10, případně který hodnotící rozsah (1-5, 0-7, 1-10, procenta, ...) je lepší. To je vždy legrace.

Ylbirda napsal:Podle me je cislo ustupek tem, kteri recenzi nechteji cist a chteji mit rychle prehled.

Mythix    Raději si přečtu recenzi, číslo ti řekne velký prd :) Zvláště když se tu hodnotí, jak se tu hodnotí :DMythixmythix30055    13.10.2017 13:53 Mythix

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Raději si přečtu recenzi, číslo ti řekne velký prd :) Zvláště když se tu hodnotí, jak se tu hodnotí :D

Ylbirda napsal:Podle me je cislo ustupek tem, kteri recenzi nechteji cist a chteji mit rychle prehled.

Ylbirda člen redakce    Podle me je cislo ustupek tem, kteri recenzi nechteji cist a chteji mit rychle prehled.Ylbirdaylbirda69978    13.10.2017 13:50 Ylbirda

@ odpověď na komentář od Mythix:Podle me je cislo ustupek tem, kteri recenzi nechteji cist a chteji mit rychle prehled.

Mythix napsal:Ybirdo já bych dělala recenze nejraději bez čísla, k čemu to číslo stejně je? K ničemu

Mythix   2x   Ybirdo já bych dělala recenze nejraději bez čísla, k čemu to číslo stejně je? K ničemuMythixmythix30055    13.10.2017 13:38 Mythix

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Ybirdo já bych dělala recenze nejraději bez čísla, k čemu to číslo stejně je? K ničemu

Ylbirda napsal:Ja ale nerikam, ze se ma v ciselne skale neco "ztracet", to se podle me deje uz ted. Je to tak jak pise silenyhrac - 1-5 muze clovek pridelit konkretni kvalitu. Tak jak je stupnice na zingu ted, funguje v podstate: 1-3 hruza, 4 - pro masochisty, 5 -prumer, 6-7 nadprumer, 8-10 super. Schvalne se podivej, jak je tu vetsina recenzi hodnocena. 6 pada relativne malo a spodni pulka stupnice se prakticky nepouziva, ja sama se dostala nejniz na 4. I kdyz sama bych cisla radsi vubec nepouzivala, kdyz se do recenze davaji i klady a zapory a rozepisujeme se o hre, tak proc tam na zaver flaknout nejake cislo?

Ylbirda člen redakce   2x   Ja ale nerikam, ze se ma v ciselne skale neco "ztracet", to se podle me deje uz ted. Je to tak jak pise silenyhrac - 1-5 muze clovek pridelit konkretni kvalitu. Tak jak je stupnice na zingu ted, funguje v podstate: 1-3 hruza, 4 - pro masochisty, 5 -prumer, 6-7 nadprumer, 8-10 super. Schvalne se podivej, jak je tu vetsina recenzi hodnocena. 6 pada relativne malo a spodni pulka stupnice se prakticky nepouziva, ja sama se dostala nejniz na 4. I kdyz sama bych cisla radsi vubec nepouzivala, kdyz se do recenze davaji i klady a zapory a rozepisujeme se o hre, tak proc tam na zaver flaknout nejake cislo?Ylbirdaylbirda69978    13.10.2017 12:39 Ylbirda

@ odpověď na komentář od Alfajk:Ja ale nerikam, ze se ma v ciselne skale neco "ztracet", to se podle me deje uz ted. Je to tak jak pise silenyhrac - 1-5 muze clovek pridelit konkretni kvalitu. Tak jak je stupnice na zingu ted, funguje v podstate: 1-3 hruza, 4 - pro masochisty, 5 -prumer, 6-7 nadprumer, 8-10 super. Schvalne se podivej, jak je tu vetsina recenzi hodnocena. 6 pada relativne malo a spodni pulka stupnice se prakticky nepouziva, ja sama se dostala nejniz na 4. I kdyz sama bych cisla radsi vubec nepouzivala, kdyz se do recenze davaji i klady a zapory a rozepisujeme se o hre, tak proc tam na zaver flaknout nejake cislo?

Alfajk napsal:To, ze bude stupnice "hrubější" a vic se toho tam "ztrati" urcite neni reseni...tech 10 bodu je uplne ok, jen se musi zodpovedne používat

silenyhrac   1x   Rozumím, souhlasím, jen zkusím vysvětlit, proč jsem Ylbirdu podpořil v názoru na pětibodový rozsah:

Uváděl jsem dva návrhy bodování. Jeden početní, který dá jednoznačný výsledek vyjádřitelný v libovolné stupnici - jestli pětkové, jedenáctkové nebo 101tkové, to jen záleží, kolik si zvolím vstupních kritérií a jakých hodnot spolu s váhou mohou nabývat. To je ale teorie, nikdo to tak asi nedělá.

Druhou věcí je realita - reálné hodnocení her (nejen tady na Zingu) je v současné době teoreticky desetibodové, fakticky však pětibodové (6-10) a přiznat to (tj. přejít na pětibodovou škálu) by situaci jen prospělo.

Tvůj názor na ideál v podobě desetibodové (nevypočítávané) stupnice (přesněji asi 11tkové - aby šel obodovat průměr) - proč ne, je to realitě bližší představa nežli mé vypočítávané hodnocení, nicméně obě tato řešení se v praxi momentálně nepoužívají.

A druhá věc, kde leží hranice schopnosti recenzenta rozlišovat kvality her podle citu? Pět bodů znamená cosi na způsob "hrůza, slabá, normální, dobrá, super" a to si běžný člověk (recenzent či čtenář dovede představit a pro sebe obodovat) , ale desítková škála už znamená něco jako "hrůza, menší hrůza, hodně slabá, slabá, skoro normální ..." (uváděno pro známky 1 - 5) .
silenyhracsilenyhrac11429
    13.10.2017 12:23
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Alfajk:Rozumím, souhlasím, jen zkusím vysvětlit, proč jsem Ylbirdu podpořil v názoru na pětibodový rozsah:

Uváděl jsem dva návrhy bodování. Jeden početní, který dá jednoznačný výsledek vyjádřitelný v libovolné stupnici - jestli pětkové, jedenáctkové nebo 101tkové, to jen záleží, kolik si zvolím vstupních kritérií a jakých hodnot spolu s váhou mohou nabývat. To je ale teorie, nikdo to tak asi nedělá.

Druhou věcí je realita - reálné hodnocení her (nejen tady na Zingu) je v současné době teoreticky desetibodové, fakticky však pětibodové (6-10) a přiznat to (tj. přejít na pětibodovou škálu) by situaci jen prospělo.

Tvůj názor na ideál v podobě desetibodové (nevypočítávané) stupnice (přesněji asi 11tkové - aby šel obodovat průměr) - proč ne, je to realitě bližší představa nežli mé vypočítávané hodnocení, nicméně obě tato řešení se v praxi momentálně nepoužívají.

A druhá věc, kde leží hranice schopnosti recenzenta rozlišovat kvality her podle citu? Pět bodů znamená cosi na způsob "hrůza, slabá, normální, dobrá, super" a to si běžný člověk (recenzent či čtenář dovede představit a pro sebe obodovat) , ale desítková škála už znamená něco jako "hrůza, menší hrůza, hodně slabá, slabá, skoro normální ..." (uváděno pro známky 1 - 5) .Komentář byl autorem naposledy upraven 13.10.2017 12:50

Původní verze před úpravami:Rozumím, souhlasím, jen zkusím vysvětlit, proč jsem Ylbirdu podpořil v názoru na pětibodový rozsah:

Uváděl jsem dva návrhy bodování. Jeden početní, který dá jednoznačný výsledek vyjádřitelný v libovolné stupnici - jestli pětkové, jedenáctkové nebo 101tkové, to jen záleží, kolik si zvolím vstupních kritérií a jakých hodnot spolu s váhou mohou nabývat. To je ale teorie, nikdo to tak asi nedělá.

Druhou věcí je realita - reálné hodnocení her (nejen tady na Zingu) je v současné době teoreticky desetibodové, fakticky však pětibodové (6-10) a přiznat to (tj. přejít na pětibodovou škálu) by situaci jen prospělo.

Tvůj názor o ideálu v podobě desetibodové (nevypočítávané) stupnice - proč ne, je to realitě bližší představa nežli mé vypočítávané hodnocení, nicméně obě tato řešení se v praxi momentálně nepoužívají.

A druhá věc, kde leží hranice schopnosti recenzenta rozlišovat kvality her podle citu? Pět bodů znamená cosi na způsob "hrůza, slabá, normální, dobrá, super" a to si běžný člověk (recenzent či čtenář dovede představit a pro sebe obodovat) , ale desítková škála už znamená něco jako "hrůza, menší hrůza, hodně slabá, slabá, skoro normální ..." (uváděno pro známky 1 - 5) .

Alfajk napsal:To, ze bude stupnice "hrubější" a vic se toho tam "ztrati" urcite neni reseni...tech 10 bodu je uplne ok, jen se musi zodpovedne používat

Alfajk   1x   To, ze bude stupnice "hrubější" a vic se toho tam "ztrati" urcite neni reseni...tech 10 bodu je uplne ok, jen se musi zodpovedne používatAlfajkalfajk16671    13.10.2017 11:45 Alfajk

@ odpověď na komentář od silenyhrac:To, ze bude stupnice "hrubější" a vic se toho tam "ztrati" urcite neni reseni...tech 10 bodu je uplne ok, jen se musi zodpovedne používat

silenyhrac napsal:Ylbirda, podle mě, hodnotí-li se hry "dle citu", tj. bez počítání (jakože takto se hodnotí) , tak čím větší rozsah bodové stupnice, tím větší požadavky na zkušenosti recenzenta udělovat takto "od oka" známku. Takže souhlasím, pětibodová stupnice je pro takovýto způsob hodnocení dostačující.

Poznámka: A jak někteří takto hodnotí s využitím stovkové stupnice, přičemž známkují s přesností na jednotky procent, to už je vpravdě zkušenostní mistrovství ;-)

Tessy94   5x   Je velká škoda že odcházíš, tvoje články byly hodně zajímavý a hlavně se parádně četli v práci :) Každopádně ti chci popřát co největších úspěchů ať už budeš dělat cokoliv :) V podstatě ty a Ondra Zeman jste psali jako jediní dva recenze, které mě opravdu bavilo číst...nemluvím o blogové sekci kde je to Wast, Corvus, Mythix, FireWolf a BruceWayne, když vydá nějakou tu pecičku :D Ohledně donate systému, tak ten mi přijde zajímavě řešen, v podstatě přispěješ peníze na něco co by se mělo udělat, ale pak se třeba měsíc nic neděje...zajímavé. Ohledně mazaní komentářů, nebudu používat slovo "cenzůra, protože tady je jeden redaktor na to alergický - nevím co k tomu mám říct, přijde mi to nefér vůči ostatním...dejme tomu že se chtějí zapojit do diskuze a napíšou trošku "tvrdší" komentář třeba ohledně redaktora, recenze a tak různě, a najednou je jejich komentář smazán a proč? protože se někomu prostě nelíbil...no už to tu nebudu rozebírat...Každopádně ještě jednou přeji hodně štěstí do dalších aktivit :)

@BruceWayne: Hele Bruci, ono to tu pořád je :D :D :D
Tessy94tessy9431994
    13.10.2017 11:22
Tessy94

Je velká škoda že odcházíš, tvoje články byly hodně zajímavý a hlavně se parádně četli v práci :) Každopádně ti chci popřát co největších úspěchů ať už budeš dělat cokoliv :) V podstatě ty a Ondra Zeman jste psali jako jediní dva recenze, které mě opravdu bavilo číst...nemluvím o blogové sekci kde je to Wast, Corvus, Mythix, FireWolf a BruceWayne, když vydá nějakou tu pecičku :D Ohledně donate systému, tak ten mi přijde zajímavě řešen, v podstatě přispěješ peníze na něco co by se mělo udělat, ale pak se třeba měsíc nic neděje...zajímavé. Ohledně mazaní komentářů, nebudu používat slovo "cenzůra, protože tady je jeden redaktor na to alergický - nevím co k tomu mám říct, přijde mi to nefér vůči ostatním...dejme tomu že se chtějí zapojit do diskuze a napíšou trošku "tvrdší" komentář třeba ohledně redaktora, recenze a tak různě, a najednou je jejich komentář smazán a proč? protože se někomu prostě nelíbil...no už to tu nebudu rozebírat...Každopádně ještě jednou přeji hodně štěstí do dalších aktivit :)

@BruceWayne: Hele Bruci, ono to tu pořád je :D :D :D

silenyhrac   2x   Ylbirda, podle mě, hodnotí-li se hry "dle citu", tj. bez počítání (jakože takto se hodnotí) , tak čím větší rozsah bodové stupnice, tím větší požadavky na zkušenosti recenzenta udělovat takto "od oka" známku. Takže souhlasím, pětibodová stupnice je pro takovýto způsob hodnocení dostačující.

Poznámka: A jak někteří takto hodnotí s využitím stovkové stupnice, přičemž známkují s přesností na jednotky procent, to už je vpravdě zkušenostní mistrovství ;-)
silenyhracsilenyhrac11429
    13.10.2017 09:53
silenyhrac

Ylbirda, podle mě, hodnotí-li se hry "dle citu", tj. bez počítání (jakože takto se hodnotí) , tak čím větší rozsah bodové stupnice, tím větší požadavky na zkušenosti recenzenta udělovat takto "od oka" známku. Takže souhlasím, pětibodová stupnice je pro takovýto způsob hodnocení dostačující.

Poznámka: A jak někteří takto hodnotí s využitím stovkové stupnice, přičemž známkují s přesností na jednotky procent, to už je vpravdě zkušenostní mistrovství ;-)

Mythix   2x   To si piš, je to takový pasivně agresivní přístup ve stylu buďte rádi, že smažu jen komentář, můžu vám klidně smazat profil. Je to takový chování pětiletého dítěte, kterému se nelíbí pravda. Hlavně že od těch lidí má prachy :DMythixmythix30055    13.10.2017 09:09 Mythix

@ odpověď na komentář od Lootmaster:To si piš, je to takový pasivně agresivní přístup ve stylu buďte rádi, že smažu jen komentář, můžu vám klidně smazat profil. Je to takový chování pětiletého dítěte, kterému se nelíbí pravda. Hlavně že od těch lidí má prachy :D

Lootmaster napsal:Mythix: ve zkratce miky napsal: chodte jinam když se vám to nelíbí/ dřív jsem mazal komentáře více přitom jsem otevřen komunitě které naslouchám.... taky ses zasmála? :D

Ylbirda člen redakce   2x   Tak jak to píšeš by to samozřejmě bylo ideální, takový postup by pak ale museli držet všichni, což nevím, jak by se aplikovalo... Lichá stupnice je samozřejmě lepší, nedá se pak dohadovat o průměru, já bych se osobně přikláněla spíše k pěti či sedmibodové stupnici, která je sice menší, ale víceméně kopíruje tu desetibodovou (protože jaký je se skutečnosti rozdíl mezi tím, jestli hra dostane bodů 7 nebo 8) a dá se lépe obhájit, co které číslo znamená.

@Mythix - mizím možná ze Zingu, ale stále žiju a s recenzema ti klidně pomůžu i do budoucna ;) Uvidíme, jak se to tu vyvine...
Ylbirdaylbirda69978
    13.10.2017 08:29
Ylbirda

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Tak jak to píšeš by to samozřejmě bylo ideální, takový postup by pak ale museli držet všichni, což nevím, jak by se aplikovalo... Lichá stupnice je samozřejmě lepší, nedá se pak dohadovat o průměru, já bych se osobně přikláněla spíše k pěti či sedmibodové stupnici, která je sice menší, ale víceméně kopíruje tu desetibodovou (protože jaký je se skutečnosti rozdíl mezi tím, jestli hra dostane bodů 7 nebo 8) a dá se lépe obhájit, co které číslo znamená.

@Mythix - mizím možná ze Zingu, ale stále žiju a s recenzema ti klidně pomůžu i do budoucna ;) Uvidíme, jak se to tu vyvine...

silenyhrac napsal:Číselné hodnocení, o tom bychom asi mohli diskutovat dlouho. Ve zkratce:

Hodnotil-li bych zodpovědně, dal bych čtenáři vědět:

1. Jaký vztah mám k hernímu žánru, do kterého mnou hodnocená hra spadá (je / není mým oblíbeným, protože ... + napsal bych seznam her daného žánru s uvedením, které jsem dohrál a jak bych tyto číselně hodnotil) .

2. Sepsal bych seznam svých hodnotících kritérií (optimalizace, atmosféra, zábavnost, znovuhratelnost ...) a k němu uvedl, jakých bodových hodnot mohou nabýt a jakou mají pro mě váhu. Příklad: Mám čtyři kritéria a každé může nabýt hodnot -1 (špatné) , 0 (neutrální) nebo 1 (dobré) . Nejdůležitějším kritériem je pro mě optimalizace, takže jí dávám váhu 4, poté atmosféra s váhou 3, pak zábavnost (2) a znovuhratelnost (1) . Hra XYZ by tak dostala za optimalizaci třeba -1 (špatné) *4 (váha) , za atmosféru 1 (dobré) *3 (váha) , za zábavnost 1 (dobré) *2 (váha) a znovuhratelnost by tam nějaká byla, ale časem, takže 0 (neutrální) *1 (váha) . To dělá celkem 1 bod. Je to dobré nebo špatné hodnocení? Kolik to dělá na pětibodové stupnici? A kolik na desetibodové? To lze určit poměrem dle toho, kolik hra může dle takového bodování získat maximálně a kolik minimálně: Maximálně to je 1*4 + 1*3 + 1*2 + 1*1 = 10 bodů. Minimálně pak -1*4 -1*3 -1*2 -1*1 = -10 bodů. Z toho plyne, že získá-li hra 1 bod, je to takový lepší průměr. Konkrétně, v desetibodovém hodnocení by tomu odpovídala šestka.

Zajímavost: Má stupnice je 21 bodová (-10, -9 ... 0 ... 9, 10) , tudíž v ní lze oznámkovat průměrnou hru (ta dostane 0 bodů) , kdežto v desetibodové stupnici 1-10 není průměrem 5 (to je lehký podprůměr) , ale 5, 5.

Lootmaster   3x   Mythix: ve zkratce miky napsal: chodte jinam když se vám to nelíbí/ dřív jsem mazal komentáře více přitom jsem otevřen komunitě které naslouchám.... taky ses zasmála? :DLootmasterlootmaster5989    13.10.2017 08:24 Lootmaster

Mythix: ve zkratce miky napsal: chodte jinam když se vám to nelíbí/ dřív jsem mazal komentáře více přitom jsem otevřen komunitě které naslouchám.... taky ses zasmála? :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Mythix   3x   Ahoj Ybirdo, docela mě mrzí. co se ti stalo. Je velká škoda, že odcházíš právě ty, ale absolutně vůbec se ti nedivím, už jsem o tom taky přemýšlela. Než začnu psát to, co jsem měla na srdci, chtěla bych v úvodu svého snad ne dlouhého románu napsat: Četl někdo ten komentář od Mikyho? Já teda určitě ne, já se na něj podívala a viděla jen blablablabla :D Čím bych začala? Zing se podle mě vydal špatným směrem už dávno, ten donate a pak ten článek přijetí prohry mě fakt pobavil, teď jsem ráda, že jsem Zing nepodpořila. Sice ho mám ráda ale to mám facebook taky a taky ho nemusím podporovat :D Navíc mi Zing přijde tak trošku opožděný, o všem vím dřív než tady na Zingu. Buď se to dozvím na konkurečních webech nebo z mailu. Další důvod pro mě, proč nepodpořit byly recenze Mikyho, mám pocit, že ať už je to jakákoli hra musí dostat prostě aspoň tu osmičku, možná kvůli nálepce AAA nebo kvůli tomu, že ji redakce dostala a pak by už nic nedostala. Nevím proč, poslední dobou jsem sem chodila číst recenze hlavně od Ondry a od tebe Ybirdo. Co se indie titulu týká, je to fakt škoda, co píšeš. Já právě taky nejraději psala recenze na ne moc známé tituly a naposledy se na hlavní stránce objevil můj článek What Remains of Edith Finch. Trošku jsem i přemýšlela, co by udělalo redakci dávat všechny recenze na tyto indie hry na hlavní stranu, teda pokud text není slátanina? :D Pokud to bude tím, že už píšu recenze, které dopadnou jako slátanina tak tu už taky nemám co dělat :) Tady ten přístup k lidem co podpořili i celkově k autorům na blogu je nějaký divný a možná to tu taky zabalím. I blbý Twitch umí rozlišit lidi, kteří podpořili a pochybuji, že by to byla nějak extra práce dát lidem aspon ten odznáček zingu na ten blbý profil, aspoň něco. No to je jedno, nebudu přidělávat tady moc do toho ohně. Souhlasím s tím co jsi Ybirdo napsala i to co tu už bylo řečeno, budeš mi tu chybět. Na závěr bych ti chtěla poděkovat za to, jak jsi mi pomohla s mými recenzemi :) Velký dík!Mythixmythix30055    13.10.2017 00:52 Mythix

Ahoj Ybirdo, docela mě mrzí. co se ti stalo. Je velká škoda, že odcházíš právě ty, ale absolutně vůbec se ti nedivím, už jsem o tom taky přemýšlela. Než začnu psát to, co jsem měla na srdci, chtěla bych v úvodu svého snad ne dlouhého románu napsat: Četl někdo ten komentář od Mikyho? Já teda určitě ne, já se na něj podívala a viděla jen blablablabla :D Čím bych začala? Zing se podle mě vydal špatným směrem už dávno, ten donate a pak ten článek přijetí prohry mě fakt pobavil, teď jsem ráda, že jsem Zing nepodpořila. Sice ho mám ráda ale to mám facebook taky a taky ho nemusím podporovat :D Navíc mi Zing přijde tak trošku opožděný, o všem vím dřív než tady na Zingu. Buď se to dozvím na konkurečních webech nebo z mailu. Další důvod pro mě, proč nepodpořit byly recenze Mikyho, mám pocit, že ať už je to jakákoli hra musí dostat prostě aspoň tu osmičku, možná kvůli nálepce AAA nebo kvůli tomu, že ji redakce dostala a pak by už nic nedostala. Nevím proč, poslední dobou jsem sem chodila číst recenze hlavně od Ondry a od tebe Ybirdo. Co se indie titulu týká, je to fakt škoda, co píšeš. Já právě taky nejraději psala recenze na ne moc známé tituly a naposledy se na hlavní stránce objevil můj článek What Remains of Edith Finch. Trošku jsem i přemýšlela, co by udělalo redakci dávat všechny recenze na tyto indie hry na hlavní stranu, teda pokud text není slátanina? :D Pokud to bude tím, že už píšu recenze, které dopadnou jako slátanina tak tu už taky nemám co dělat :) Tady ten přístup k lidem co podpořili i celkově k autorům na blogu je nějaký divný a možná to tu taky zabalím. I blbý Twitch umí rozlišit lidi, kteří podpořili a pochybuji, že by to byla nějak extra práce dát lidem aspon ten odznáček zingu na ten blbý profil, aspoň něco. No to je jedno, nebudu přidělávat tady moc do toho ohně. Souhlasím s tím co jsi Ybirdo napsala i to co tu už bylo řečeno, budeš mi tu chybět. Na závěr bych ti chtěla poděkovat za to, jak jsi mi pomohla s mými recenzemi :) Velký dík!

Lootmaster   3x   Velmi dobře se bavím :D ...skoda pro zing ...Lootmasterlootmaster5989    12.10.2017 22:29 Lootmaster

Velmi dobře se bavím :D ...skoda pro zing ...Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

silenyhrac   2x   Přidělování recenzí AAA her stejné skupince lidí, to mě nenapadlo...

Na Youtube scéně (včetně české) je pro mě spousta super věcí - dokonce tolik, že kvůli ním přestávám hrát ;-)

Že je pro Zing velká ztráta odchod schopné redaktorky? ! Sleduji tento web od jeho vzniku a zaregistroval jsem zde mnoho mně sympatických diskutérů a bloggerů (kdyby tito všichni na Zingu psali, byl by tento Top ;-) , přičemž počet z nich, kteří zde z nějakého důvodu přestali psát, je bohužel větší, než "přeživších".
silenyhracsilenyhrac11429
    12.10.2017 22:03
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Wast:Přidělování recenzí AAA her stejné skupince lidí, to mě nenapadlo...

Na Youtube scéně (včetně české) je pro mě spousta super věcí - dokonce tolik, že kvůli ním přestávám hrát ;-)

Že je pro Zing velká ztráta odchod schopné redaktorky? ! Sleduji tento web od jeho vzniku a zaregistroval jsem zde mnoho mně sympatických diskutérů a bloggerů (kdyby tito všichni na Zingu psali, byl by tento Top ;-) , přičemž počet z nich, kteří zde z nějakého důvodu přestali psát, je bohužel větší, než "přeživších".Komentář byl autorem naposledy upraven 12.10.2017 22:12

Původní verze před úpravami:Přidělování recenzí AAA her stejné skupince lidí, to mě nenapadlo...

Na Youtube scéně (včetně české) je pro mě spousta super věcí - dokonce tolik, že kvůli ním přestávám hrát ;-)

Že je pro Zing velká ztráta odchod schopné redaktory? ! Sleduji tento web od jeho vzniku a zaregistroval jsem zde mnoho mně sympatických diskutérů a bloggerů, přičemž počet z nich, kteří zde z nějakého důvodu přestali psát, je bohužel větší, než "přeživších".

Wast napsal:Mám velice podobné zkušenosti ale z jiného webu. Mé pozornosti tam neunikla ani další věc, která je hluboce zakořeněná téměř na každém webu. Tou bylo přidělování recenzí her předních vydavatelů stále stejným prominentním recenzentům.
Ve své podstatě to ale výsledným recenzím škodí. Číst recenze na AAA hry od stále stejných recenzentů se čtenářům "přejí". Pokud pak mají navíc evidentně nadhodnocené hodnocení tak to už je katastrofa. V podstatě to chodí na webech tak, že áčkové hry recenzuje jen úzký okruh redakce a ostatní dostanou jen průměrné hry a nějaký ten odpad. Zásahy do výsledného hodnocení přiznal i časopis Score i tam dochází ke tzv. konzultaci nad výslednou cifrou.
Samozřejmě všude se najdou spokojení "čtenáři" ale v podstatě jsou to lidi co si chtěj udělat u vlivné části redakce očko, jsou samosebou i tady.

V komentářích padla i youtube scéna. Není pravda, že je tam všechno špatné a vše odpad. Poznal jsem za pár měsíců řadu šikovných (např. moderů) a slušných lidí a to i z dalekých států. Lidi by se měli naučit pečlivě vybírat co kupují, sledují atd.

Pro Zing je odchod šikovné redaktorky prostě velká ztráta. Těžko nahraditelná za současných podmínek, které v ně i navenek Zingu nedělají dobrou reklamu. To je věc šéfredaktora a jeho odpovědnost. Možná by si měl položit otázku jak dlouho tohle bude řešit, zda zůstane jen u slov a nebo se něco stane a konečně se to definitivně vyřeší. To je na něm. Já jsem svobodný člověk rozhoduji se dle svého uvážení a 21 let jsem žil v totalitě a do ní se vracet nechci ani té na webu či dokonce internetu. Právo na názor nikomu neberu.

silenyhrac   3x   Číselné hodnocení, o tom bychom asi mohli diskutovat dlouho. Ve zkratce:

Hodnotil-li bych zodpovědně, dal bych čtenáři vědět:

1. Jaký vztah mám k hernímu žánru, do kterého mnou hodnocená hra spadá (je / není mým oblíbeným, protože ... + napsal bych seznam her daného žánru s uvedením, které jsem dohrál a jak bych tyto číselně hodnotil) .

2. Sepsal bych seznam svých hodnotících kritérií (optimalizace, atmosféra, zábavnost, znovuhratelnost ...) a k němu uvedl, jakých bodových hodnot mohou nabýt a jakou mají pro mě váhu. Příklad: Mám čtyři kritéria a každé může nabýt hodnot -1 (špatné) , 0 (neutrální) nebo 1 (dobré) . Nejdůležitějším kritériem je pro mě optimalizace, takže jí dávám váhu 4, poté atmosféra s váhou 3, pak zábavnost (2) a znovuhratelnost (1) . Hra XYZ by tak dostala za optimalizaci třeba -1 (špatné) *4 (váha) , za atmosféru 1 (dobré) *3 (váha) , za zábavnost 1 (dobré) *2 (váha) a znovuhratelnost by tam nějaká byla, ale časem, takže 0 (neutrální) *1 (váha) . To dělá celkem 1 bod. Je to dobré nebo špatné hodnocení? Kolik to dělá na pětibodové stupnici? A kolik na desetibodové? To lze určit poměrem dle toho, kolik hra může dle takového bodování získat maximálně a kolik minimálně: Maximálně to je 1*4 + 1*3 + 1*2 + 1*1 = 10 bodů. Minimálně pak -1*4 -1*3 -1*2 -1*1 = -10 bodů. Z toho plyne, že získá-li hra 1 bod, je to takový lepší průměr. Konkrétně, v desetibodovém hodnocení by tomu odpovídala šestka.

Zajímavost: Má stupnice je 21 bodová (-10, -9 ... 0 ... 9, 10) , tudíž v ní lze oznámkovat průměrnou hru (ta dostane 0 bodů) , kdežto v desetibodové stupnici 1-10 není průměrem 5 (to je lehký podprůměr) , ale 5, 5.
silenyhracsilenyhrac11429
    12.10.2017 21:48
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Ylbirda:Číselné hodnocení, o tom bychom asi mohli diskutovat dlouho. Ve zkratce:

Hodnotil-li bych zodpovědně, dal bych čtenáři vědět:

1. Jaký vztah mám k hernímu žánru, do kterého mnou hodnocená hra spadá (je / není mým oblíbeným, protože ... + napsal bych seznam her daného žánru s uvedením, které jsem dohrál a jak bych tyto číselně hodnotil) .

2. Sepsal bych seznam svých hodnotících kritérií (optimalizace, atmosféra, zábavnost, znovuhratelnost ...) a k němu uvedl, jakých bodových hodnot mohou nabýt a jakou mají pro mě váhu. Příklad: Mám čtyři kritéria a každé může nabýt hodnot -1 (špatné) , 0 (neutrální) nebo 1 (dobré) . Nejdůležitějším kritériem je pro mě optimalizace, takže jí dávám váhu 4, poté atmosféra s váhou 3, pak zábavnost (2) a znovuhratelnost (1) . Hra XYZ by tak dostala za optimalizaci třeba -1 (špatné) *4 (váha) , za atmosféru 1 (dobré) *3 (váha) , za zábavnost 1 (dobré) *2 (váha) a znovuhratelnost by tam nějaká byla, ale časem, takže 0 (neutrální) *1 (váha) . To dělá celkem 1 bod. Je to dobré nebo špatné hodnocení? Kolik to dělá na pětibodové stupnici? A kolik na desetibodové? To lze určit poměrem dle toho, kolik hra může dle takového bodování získat maximálně a kolik minimálně: Maximálně to je 1*4 + 1*3 + 1*2 + 1*1 = 10 bodů. Minimálně pak -1*4 -1*3 -1*2 -1*1 = -10 bodů. Z toho plyne, že získá-li hra 1 bod, je to takový lepší průměr. Konkrétně, v desetibodovém hodnocení by tomu odpovídala šestka.

Zajímavost: Má stupnice je 21 bodová (-10, -9 ... 0 ... 9, 10) , tudíž v ní lze oznámkovat průměrnou hru (ta dostane 0 bodů) , kdežto v desetibodové stupnici 1-10 není průměrem 5 (to je lehký podprůměr) , ale 5, 5.

Ylbirda napsal:Jo ta číslíčka, to je velké zlo. Zvlášť když je pak škála tak velká. Ono koneckonců je to problematické i pro samotného autora a žádné objektivita se v tom nedá najít, je to prostě nějaké číslo podle "pocitu v břiše". Zase na druhou stranu, není možné stvořit objektivní kritéria, která budou sedět velkým hrám i indie hrám, jinak se hodnotí střílečky a jinak strategie. Za sebe bych čísla radši vůbec nedávala, a když už, tak pracovat s mnohem menší škálou.

Ale jinak souhlasím s tím, co píšeš. V tomhle vidím taky trošičku problém (ale to se netýká jenom zingu) , že autoři nemůžou své články upravovat sami, takže i když tě v dobré vůli někdo upozorní, nebo si sám chyby všimneš, nemůžeš ji sám odstranit. Ale to je stejně až ten poslední krok.

Wast   4x   Mám velice podobné zkušenosti ale z jiného webu. Mé pozornosti tam neunikla ani další věc, která je hluboce zakořeněná téměř na každém webu. Tou bylo přidělování recenzí her předních vydavatelů stále stejným prominentním recenzentům.
Ve své podstatě to ale výsledným recenzím škodí. Číst recenze na AAA hry od stále stejných recenzentů se čtenářům "přejí". Pokud pak mají navíc evidentně nadhodnocené hodnocení tak to už je katastrofa. V podstatě to chodí na webech tak, že áčkové hry recenzuje jen úzký okruh redakce a ostatní dostanou jen průměrné hry a nějaký ten odpad. Zásahy do výsledného hodnocení přiznal i časopis Score i tam dochází ke tzv. konzultaci nad výslednou cifrou.
Samozřejmě všude se najdou spokojení "čtenáři" ale v podstatě jsou to lidi co si chtěj udělat u vlivné části redakce očko, jsou samosebou i tady.

V komentářích padla i youtube scéna. Není pravda, že je tam všechno špatné a vše odpad. Poznal jsem za pár měsíců řadu šikovných (např. moderů) a slušných lidí a to i z dalekých států. Lidi by se měli naučit pečlivě vybírat co kupují, sledují atd.

Pro Zing je odchod šikovné redaktorky prostě velká ztráta. Těžko nahraditelná za současných podmínek, které v ně i navenek Zingu nedělají dobrou reklamu. To je věc šéfredaktora a jeho odpovědnost. Možná by si měl položit otázku jak dlouho tohle bude řešit, zda zůstane jen u slov a nebo se něco stane a konečně se to definitivně vyřeší. To je na něm. Já jsem svobodný člověk rozhoduji se dle svého uvážení a 21 let jsem žil v totalitě a do ní se vracet nechci ani té na webu či dokonce internetu. Právo na názor nikomu neberu.
Wastwast14199
    12.10.2017 21:28
Wast

Mám velice podobné zkušenosti ale z jiného webu. Mé pozornosti tam neunikla ani další věc, která je hluboce zakořeněná téměř na každém webu. Tou bylo přidělování recenzí her předních vydavatelů stále stejným prominentním recenzentům.
Ve své podstatě to ale výsledným recenzím škodí. Číst recenze na AAA hry od stále stejných recenzentů se čtenářům "přejí". Pokud pak mají navíc evidentně nadhodnocené hodnocení tak to už je katastrofa. V podstatě to chodí na webech tak, že áčkové hry recenzuje jen úzký okruh redakce a ostatní dostanou jen průměrné hry a nějaký ten odpad. Zásahy do výsledného hodnocení přiznal i časopis Score i tam dochází ke tzv. konzultaci nad výslednou cifrou.
Samozřejmě všude se najdou spokojení "čtenáři" ale v podstatě jsou to lidi co si chtěj udělat u vlivné části redakce očko, jsou samosebou i tady.

V komentářích padla i youtube scéna. Není pravda, že je tam všechno špatné a vše odpad. Poznal jsem za pár měsíců řadu šikovných (např. moderů) a slušných lidí a to i z dalekých států. Lidi by se měli naučit pečlivě vybírat co kupují, sledují atd.

Pro Zing je odchod šikovné redaktorky prostě velká ztráta. Těžko nahraditelná za současných podmínek, které v ně i navenek Zingu nedělají dobrou reklamu. To je věc šéfredaktora a jeho odpovědnost. Možná by si měl položit otázku jak dlouho tohle bude řešit, zda zůstane jen u slov a nebo se něco stane a konečně se to definitivně vyřeší. To je na něm. Já jsem svobodný člověk rozhoduji se dle svého uvážení a 21 let jsem žil v totalitě a do ní se vracet nechci ani té na webu či dokonce internetu. Právo na názor nikomu neberu.

Ylbirda člen redakce   2x   Jo ta číslíčka, to je velké zlo. Zvlášť když je pak škála tak velká. Ono koneckonců je to problematické i pro samotného autora a žádné objektivita se v tom nedá najít, je to prostě nějaké číslo podle "pocitu v břiše". Zase na druhou stranu, není možné stvořit objektivní kritéria, která budou sedět velkým hrám i indie hrám, jinak se hodnotí střílečky a jinak strategie. Za sebe bych čísla radši vůbec nedávala, a když už, tak pracovat s mnohem menší škálou.

Ale jinak souhlasím s tím, co píšeš. V tomhle vidím taky trošičku problém (ale to se netýká jenom zingu) , že autoři nemůžou své články upravovat sami, takže i když tě v dobré vůli někdo upozorní, nebo si sám chyby všimneš, nemůžeš ji sám odstranit. Ale to je stejně až ten poslední krok.
Ylbirdaylbirda69978
    12.10.2017 20:57
Ylbirda

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Jo ta číslíčka, to je velké zlo. Zvlášť když je pak škála tak velká. Ono koneckonců je to problematické i pro samotného autora a žádné objektivita se v tom nedá najít, je to prostě nějaké číslo podle "pocitu v břiše". Zase na druhou stranu, není možné stvořit objektivní kritéria, která budou sedět velkým hrám i indie hrám, jinak se hodnotí střílečky a jinak strategie. Za sebe bych čísla radši vůbec nedávala, a když už, tak pracovat s mnohem menší škálou.

Ale jinak souhlasím s tím, co píšeš. V tomhle vidím taky trošičku problém (ale to se netýká jenom zingu) , že autoři nemůžou své články upravovat sami, takže i když tě v dobré vůli někdo upozorní, nebo si sám chyby všimneš, nemůžeš ji sám odstranit. Ale to je stejně až ten poslední krok.

silenyhrac napsal:Pohlížím na to trochu jinak. Z neutěšeného stavu diskuzí nelze obviňovat čtenáře a opomíjet přitom autora. Speciálně recenze, takový typ článku je ideálním příkladem rozbušky určující, kam se následná diskuze bude ubírat. Napíše-li autor článek, v němž uvádí své dojmy (co na něj působilo pozitivně a co negativně) , měl by v něm mít také zdůvodněno proč tomu tak je. V opačném případě tím otevírá prostor obdobně argumentů prosté diskuzní smršti.

Dále, od recenze čtenář očekává zodpovězení jistého nepsaného, avšak všeobecně známého okruhu otázek (herní mechaniky, obtížnost, optimalizace, herní doba, znovuhratelnost ...) . Pokud toto chybí, opět je zaděláno na plamennou diskuzi složenou z fám a dohadů snažících se vyplnit mezery v recenzi způsobené chybějícími odpovědmi.

Sázkou na jistotu, co se toxicity diskuzí týká, je zveřejnit číselné hodnocení, aniž by autor odkazoval na sepsaná pravidla umožňující čtenářům pochopit, dle jakých kritérií hodnotí (co má pro něj jakou váhu převedenou do řeči čísel) . Pokud toto chybí, nelze se divit, že následná nedorozumění v diskuzích přerůstají únosnou mez.

A nyní se dostávám k tomu důležitému: Pro solidního autora recenze, je-li pod ní umožněna diskuze, práce zveřejněním textu nekončí! Svým nereagováním na diskuzní příspěvky nejenže zanedbává konvence slušnosti (nezodpovídáním otázek, nepoděkováním za opravy) , ale rovnou svou netečností (nevysvětluje, neargumentuje, neuznává chyby) nechává jím zveřejněný článkový "doutnák" přerůst v diskuzní "plamen".

A poslední věc, z mého pohledu nejdůležitější: Pokud se autor (či kdokoli s příslušnou pravomocí) sníží k tomu, že argumentační názory v diskuzi maže (nepíšu o porušování pravidel slušnosti, ale o příspěvcích, které s autorem polemizují) , pak takovýto člověk v mých očích selhal lidsky a to je horší, nežli jeho případné formální recenzentské nedostatky.

silenyhrac   5x   Pohlížím na to trochu jinak. Z neutěšeného stavu diskuzí nelze obviňovat čtenáře a opomíjet přitom autora. Speciálně recenze, takový typ článku je ideálním příkladem rozbušky určující, kam se následná diskuze bude ubírat. Napíše-li autor článek, v němž uvádí své dojmy (co na něj působilo pozitivně a co negativně) , měl by v něm mít také zdůvodněno proč tomu tak je. V opačném případě tím otevírá prostor obdobně argumentů prosté diskuzní smršti.

Dále, od recenze čtenář očekává zodpovězení jistého nepsaného, avšak všeobecně známého okruhu otázek (herní mechaniky, obtížnost, optimalizace, herní doba, znovuhratelnost ...) . Pokud toto chybí, opět je zaděláno na plamennou diskuzi složenou z fám a dohadů snažících se vyplnit mezery v recenzi způsobené chybějícími odpovědmi.

Sázkou na jistotu, co se toxicity diskuzí týká, je zveřejnit číselné hodnocení, aniž by autor odkazoval na sepsaná pravidla umožňující čtenářům pochopit, dle jakých kritérií hodnotí (co má pro něj jakou váhu převedenou do řeči čísel) . Pokud toto chybí, nelze se divit, že následná nedorozumění v diskuzích přerůstají únosnou mez.

A nyní se dostávám k tomu důležitému: Pro solidního autora recenze, je-li pod ní umožněna diskuze, práce zveřejněním textu nekončí! Svým nereagováním na diskuzní příspěvky nejenže zanedbává konvence slušnosti (nezodpovídáním otázek, nepoděkováním za opravy) , ale rovnou svou netečností (nevysvětluje, neargumentuje, neuznává chyby) nechává jím zveřejněný článkový "doutnák" přerůst v diskuzní "plamen".

A poslední věc, z mého pohledu nejdůležitější: Pokud se autor (či kdokoli s příslušnou pravomocí) sníží k tomu, že argumentační názory v diskuzi maže (nepíšu o porušování pravidel slušnosti, ale o příspěvcích, které s autorem polemizují) , pak takovýto člověk v mých očích selhal lidsky a to je horší, nežli jeho případné formální recenzentské nedostatky.
silenyhracsilenyhrac11429
    12.10.2017 20:47
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Corvus:Pohlížím na to trochu jinak. Z neutěšeného stavu diskuzí nelze obviňovat čtenáře a opomíjet přitom autora. Speciálně recenze, takový typ článku je ideálním příkladem rozbušky určující, kam se následná diskuze bude ubírat. Napíše-li autor článek, v němž uvádí své dojmy (co na něj působilo pozitivně a co negativně) , měl by v něm mít také zdůvodněno proč tomu tak je. V opačném případě tím otevírá prostor obdobně argumentů prosté diskuzní smršti.

Dále, od recenze čtenář očekává zodpovězení jistého nepsaného, avšak všeobecně známého okruhu otázek (herní mechaniky, obtížnost, optimalizace, herní doba, znovuhratelnost ...) . Pokud toto chybí, opět je zaděláno na plamennou diskuzi složenou z fám a dohadů snažících se vyplnit mezery v recenzi způsobené chybějícími odpovědmi.

Sázkou na jistotu, co se toxicity diskuzí týká, je zveřejnit číselné hodnocení, aniž by autor odkazoval na sepsaná pravidla umožňující čtenářům pochopit, dle jakých kritérií hodnotí (co má pro něj jakou váhu převedenou do řeči čísel) . Pokud toto chybí, nelze se divit, že následná nedorozumění v diskuzích přerůstají únosnou mez.

A nyní se dostávám k tomu důležitému: Pro solidního autora recenze, je-li pod ní umožněna diskuze, práce zveřejněním textu nekončí! Svým nereagováním na diskuzní příspěvky nejenže zanedbává konvence slušnosti (nezodpovídáním otázek, nepoděkováním za opravy) , ale rovnou svou netečností (nevysvětluje, neargumentuje, neuznává chyby) nechává jím zveřejněný článkový "doutnák" přerůst v diskuzní "plamen".

A poslední věc, z mého pohledu nejdůležitější: Pokud se autor (či kdokoli s příslušnou pravomocí) sníží k tomu, že argumentační názory v diskuzi maže (nepíšu o porušování pravidel slušnosti, ale o příspěvcích, které s autorem polemizují) , pak takovýto člověk v mých očích selhal lidsky a to je horší, nežli jeho případné formální recenzentské nedostatky.

Corvus napsal:Každý máme laťku někde jinde a dnešní hráči ji nemají vůbec. Takže ti ty káýble exkrementů asi připadají normální. Mě rozhodně ne ;-)

zimmerhead   1x   pochop, ze nekomu se ty hry nelibej... podle tebe snad vsechny hry vypadaj skvele i kdyz stoji 1500kc a je to recyklovany hovnozimmerheadzimmerhead12493    12.10.2017 20:31 zimmerhead

@ odpověď na komentář od Corvus:pochop, ze nekomu se ty hry nelibej... podle tebe snad vsechny hry vypadaj skvele i kdyz stoji 1500kc a je to recyklovany hovno

Corvus napsal:Vyjmenuju ti třeba 15 titulů, které rozhodně sračky nejsou. Mimochodem, to je přesně to "vaše" myšlení: VY si myslíte, že je to sračka = je to sračka a nejede přes to vlak. Jenže to je jen VÁŠ názor, který neumíte napsat ani slušně. Nemluvě o tom, že celé vaše zhodnocení her, které jste ještě ani nehráli (aktuálně Assassins Creed, v únoru Kingdom Come a Far Cry 5 atd. ) , se rovná trapnému výkřiku do tmy: "Je to sračka a všichni kdo to koupí jsou debilové! " A pak chcete aby vás bral někdo vážně.

Alfajk   2x   tak to asi zijem kazdej v jiny dimenzi, podivej se do diskuze treba sem [ odkaz ] , jestli je 20% prispevku k veci a ke hre, tak je to hodneAlfajkalfajk16671    12.10.2017 20:26 Alfajk

@ odpověď na komentář od Corvus:tak to asi zijem kazdej v jiny dimenzi, podivej se do diskuze treba sem [ odkaz ] , jestli je 20% prispevku k veci a ke hre, tak je to hodne

Corvus napsal:Každý máme laťku někde jinde a dnešní hráči ji nemají vůbec. Takže ti ty káýble exkrementů asi připadají normální. Mě rozhodně ne ;-)

O autorovi blogu

Ylbirda
Ylbirda
Žena, 25 let, Praha

Mé recenze na Zingu:

K 10. 10. 2017 jsem na zingu skončila, ještě vyjde:

  • Ken Follett's Pillars of Earth - From Ashes
  • Beat the Game
  • Rozhovor s tvůrci Rusty Lake

Na mém blogu:


Založit herní BLOG